16-12-2007

16-12-07 Eerste dag Spanje reisje met de Rhino

Om niet te veel te rijden op één dag proberen we ons aan maximaal 300 kilometer per dag te houden. Dan laten we ons door TomTom over een leuk weggetje sturen en komen om diezelfde reden tussen alle andere campers terecht. Wat ons tot nu toe wel goed lukt is om op leuke plekken te stoppen waar een gewone camper niet kan komen. Vandaag hebben we om te beginnen in een wijnveld in de Vaucluse gestaan om ons broodje te smeren. Op de foto zie je dat er zelfs al sneeuw ligt. Voor onze pup Chablis de eerste keer en natuurlijk vond ie het leuk.
We overnachten in Sète op een plek die vrijwel zeker verboden is voor campers. We staan aan de kade bij allerlei visserboten en tegen een bord waar op staat dat je hier niet mag staan als je niks met de visserij te maken hebt. Mijn smoes is dat we aankwamen toen het donker was. Kan ook nog zeggen dat ik kok ben? Ik denk eigenlijk dat er geen probleem zal komen. Wie bekommert zich er nou om in deze kou dat er een campertje staat, terwijl er nog heel veel plaatsen vrij zijn.
Wat wel spannend is is dat onze huishoudaccu hoogstwaarschijnlijk niet bijgeladen wordt tijdens het rijden. Het licht wordt steeds zwakker. Uit voorzorg hebben we de gaslamp alvast geinstalleerd. Tjonge, goed voorbereid zeg! Nu wil ik wel zo snel mogelijk het zonnepaneel aansluiten. Hij ligt nu in de dakkoffer, maar we hebben alle materialen meegenomen om het netjes aan te sluiten. Misschien is het ook wel handig om na te kijken waarom de accu tijdens het rijden niet laadt. Jammer dat ik helemaal geen sjoege heb van elektra. Er zitten al drie relais in deze eenvoudige installatie en dat is voor mij duidelijk te veel..
Doel van morgen is de grens van Spanje te halen.

Overnachting nu,
N 43°23.871, E 3°41.863
Sète

Geen opmerkingen: