06-05-2007

De dag van mijn leven.

Mooier kon het gewoon niet uitkomen. Hier op de camping komt elk jaar een ouder stel met een hele grote 6-wielige camper. Poenerig ding en mensen met een hoop capsones. Laat nou net diƩ camper voor mijn ogen vastlopen in de modder.... op de eerste dag dat we een 4x4 hebben! Rustig eventjes kijken vanachter het stuur. Klein stukje die kant op sturen, even zwaaien en afwachten hoe groot het eergevoel van meneertje is. Nee, hij moet eerst nog een beetje dieper, gelukkig doe ie dat zelf, heel gemakkelijk - gewoon beetje gas erbij en de achteras lig op de grond.
'zit je vast?' Ja het is hier ook wel blubberig ja. Ja, het heeft hier heel veel geregend ja.
De meneer wil hulp. Hij heeft Jan al gebeld. Ik zeg, 'Jan staat het gras te maaien, die hoort die telefoon niet hoor. Maarruh, heb je een sleeplint of zo?' Nee, die heb ik niet zegt hij. Ik wel maar moet een beetje tijd rekken; 'Ik haal er wel eentje bij Jan.'
Eventjes later, kabel van mijn nog bijna nieuwe trekhaak naar die modderige aso-bak. Met een hele grote glimlach zet ik hem in de lage gearing en geef een ietsje gas. Hij natuurlijk vol gas en alle buren zitten nu ook onder de modder. Rustig trek ik een klein beetje door en zie hem langzaam uit de blubber omhoog komen. Ik besluit de man niet te lang op de proef te stellen en sleep hem er toch maar netjes helemaal uit.
'Toppie, bedankt jongen' Graag gedaan zeg ik, ik reken maar niet op een biertje..

Geen opmerkingen: