27-10-2008

Ubuntu


Linux kruist mijn pad.
Al heel lang geleden heb ik met Linux gewerkt en me laten verbazen door uptimes van meer dan vier maanden. Al was het vrij ingewikkeld om het systeem te configureren en te onderhouden heb ik altijd nog het plan gehouden om ooit van Windows af te stappen en het gratis verkrijgbare besturingssysteem te kiezen. Nu doe ik weer een poging. Ubuntu versie 8nogwattu staat er op, naast XP.. dat wel. Via een bootmenu kies ik een van de twee. Het zal vallen of blijven staan met de mogelijkheid mijn RAW-files uit de Nikon te verwerken.
Tot dusverre ben ik echt verbaasd over het gemak van de installatie van Linux zelf en van de programmatuur. Wat me wel tegenvalt is dat de meeste programma's niet meer gratis zijn.. dat maakt de keuze niet makkelijker.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen: