21-03-2008

Nu gaat het weer leuk worden.

Na de lekkages en stroom-ellende hebben we nu onze derde unit. Het gaat wel een beetje snel op deze manier. We hebben nog geen enkele goede ervaring met dit soort van kamperen en reizen maar ons vertrouwen is zo groot dat we wéér een andere hebben.
Jammer genoeg is Robo-afzetunits een onbetrouwbaar bedrijfje dat het niet erg slim aanpakt. De eigenaar, Robert, is erg aardig en goedwillend, dat wel, maar veel problemen kunnen voorkomen worden als hij de autohandelaren mentaliteit even liet varen. Het is voor de klant niet zo prettig als je een toch wel duur ding koopt dat van te voren helemaal niet nageken wordt. Zo van; als er wat mis is hoor ik het wel. onze garantie gaat erg ver. Ja, dat zijn teksten waar je niks aan hebt als je 1000 kilometer verderop woont.
Wat wel heel tof was is dat Robert tot halverwege Frankrijk is komen rijden met de unit, dat scheelde me 2x500 kilometer! Dat dan weer wel. Ik bedoel dat het dan ook heel makkelijk wél goed zou kunnen zijn. Gewoon een beetje serieuzer aanpakken Robert!
De unit is van hetzelfde merk en type als de vorige, maar een ietjse groter. Rhino Safari Xxtra in plaats van Xtra. Het scheelt voor ons gevoel echt heel veel in ruimte en nauwelijks in gewicht. Er is ook veel meer luxe in deze unit. Totaal onbelangrijk vond ik dat in het begin, maar als je veel en vaak met slecht weer binnen zit is het wel heel fijn om een goede kachel en boiler te hebben.
De unit heeft eerder ook op een L200 gestaan maar dan zo'n Nederlandse, ik bedoel zo een met een belastingdakje. Hierdoor kon hij niet zondermeer in de bak staan omdat zo'n dak dus hoger is. De vorige eigenaar heeft daarom een doos onder de unit geplakt van 30 centimeter hoog. Daarin heeft hij twee watertanks van 80 liter en een gastank van 55 liter gebouwd. Erg prettig, maar voor ons niet bruikbaar. De unit kwam bij onze auto daardoor véél te hoog te staan. Alles bij elkaar vond ik het ook weer veel te zwaar geworden.
Daarom heb ik eerst alles er uit gesloopt. De douche, de twee watertanks, de gastankt, de kasten aan de zijkant, tientallen meter slang, kilo's slangklemmen..
en daarna alles een nieuwe plek gegeven die voor mij logischer was. Zelf hadden we al een lpg-tankje aangeschaft van 6 liter. Dat is niet veel maar zonder douche en met wat beter weer is het genoeg. Zeker omdat ik nu wat lpg-stations door TomTom laat opzoeken. Lekker makkelijk.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen: